Pieśniarz Cienia
KW – k6 Biegłość w broniach: prostych - || - pancerzach: lekkich Umiejętności klasowe: Blef Ciche poruszanie się Otwieranie zamków Przeszukiwanie Spostrzegawczość Nasłuchiwanie Ukrywanie się Unieszkodliwianie mechanizmów Występy
Pkt. umiejętności: 6
Charakter: inny niż praworządny
Tempo wzrostu bazowej premii do ataku: średnie (jak mnich)
Rzuty obronne: jak Bard
Znajomość czarów Ograniczona lista zaklęć: Czary wtajemniczeń Poziom 0: Dłoń maga, otumanienie, otwarcie/zamknięcie, widmowy odgłos, tańczące światła
Poziom 1: Ożywienie liny, przebranie, leczenie lekkich ran, uśpienie, spadające piórko, pomniejszenie osoby.
Poziom 2: Ciemność, cisza, niewidzialność, wykrycie myśli, lustrzane odbicie, pajęczyna, gracja kota.
Poziom 3: Leczenie poważnych ran, głęboka drzemka, zygzak atramentowego węża, unieruchomienie osoby, wybuchające runy, ściana wiatru.
Poziom 4: Drzwi poprzez wymiary, strefa ciszy, widmowy zabójca, czarne macki Evarda, ściana lodu, lodowa nawałnica.
Poziom 5: Koszmar, Leczenie lekkich ran (zbiorowe), przejście światem cieni, odesłanie, przejście w ścianie, przemiana skały w błoto, utrwalenie, stożek zimna, ściana mocy.
Poziom 0 1 2 3 4 5 1 4 - - - - - 2 5 2 - - - - 3 6 3 - - - - 4 6 3 2 - - - 5 6 4 3 - - - 6 6 4 3 - - - 7 6 4 4 2 - - 8 6 4 4 3 - - 9 6 4 4 3 - - 10 6 4 4 4 2 - 11 6 4 4 4 3 - 12 6 4 4 4 3 - 13 6 4 4 4 4 2 14 6 4 4 4 4 3 15 6 4 4 4 4 3 16 6 5 4 4 4 4 17 6 5 5 4 4 4 18 6 5 5 5 4 4 19 6 5 5 5 5 4 20 6 5 5 5 5 5
Specjalne zdolności: Spontaniczne czarowanie – od 1 poziomu przemiana dowolnego czaru na ciemność, a od 13 poziomu na przejście światem cieni Nietykalność przez cienie – od 1 poziomu Muzyka pieśniarza – od 1 poziomu Nieświadomy unik – od 4 poziomu l Spokojny umysł – od 5 poziomu Walka dwiema broniami – 2 poziom, 6 poziom i 10 poziom
Muzyka pieśniarza: Otępienie – występy, 3 rangi. Test występów – ST testu na wole ofiary. Otumanienie działa 1 rundę na poziom barda. Ofiary słyszące jego melancholijną pieśń przestają wykonywać aktualne czynności i siadają bądź dalej stoją, zasmucone bądź otępione. Jeśli zauważą realne zagrożenie, czar pryska. Pieśniarz podtrzymujący otępienie dostaje karę – 4 do umiejętności związanych z bodźcami zewnętrznymi. Wywołanie tchórzostwa – występy, 3 rangi. Działa analogicznie do czaru Strach, ale trwa dopóki pieśniarz nie przestanie śpiewać i 4 tury po zakończeniu śpiewu. Kontrpieśń – występy, 3 rangi. Kontruje zaklęcia bądź moce mające źródło w dźwięku. W każdej rundzie w której działa ta moc, Pieśniarz wykonuje test występów, a jego wynik może być wykorzystany przez ofiary zaklęcia do jego odparcia. Sugestia – 6 poziom, 9 rang w umiejętności występy, działa jak Sugestia. Może być użyta w czasie otępienia. ST jej odparcia to 10 + modyfikator z pieśniarza z charyzmy + ½ jego poziomu. Wywołanie przygnębienia – 9 poziom, 12 rang umiejętnosci wystepy. Pieśniarz może wpłynąć na 1 bądź więcej podmiotów na dwa poziomy tej klasy powyżej 10 poziomu. Aby zdolność działa pieśniarz musi spiewać i być słyszanym przez cele „ataku”. Wywołanie utrzymuje się do zaprzestania śpiewu i 3 tury po nim. Podmiot ataku traci dwie KW oraz odpowiednią liczbę PW, karę – 4 do trafienia i -2 do rzutów na wytrwałość. Jest to zdolnosć wpływająca na umysł. Zbiorowa sugestia – 18 poziom, 21 rang w umiejętności występy, działa jak sugestia, ale wszystkie otępione istoty.
|